27.11.10

Public Speaking Support Group 27.11.2010

L-am văzut pe Michael Jordan la Public Speaking !
Răzvan Daba a deschis această sesiune de vorbit în public cu o reclamă în care joacă MJ și ne-a explicat cât de importantă este practica pentru o persoană care vrea să devină mai bună într-un domeniu. Am aflat că există și un număr magic de vreo 10.000 de ore de antrenament după care un practicant se poate numi maestru.

Group hug everybody!
Primul discurs a fost un mic joc pentru a ne cunoaște mai bine între noi. Paul a ales o muzică de meditație pentru acest exercițiu și i-a ghidat pe cei de față pas cu pas pentru a se împrieteni. Cu un ritm lent la început și mișcări calme, Paul a animat participanții de la conștientizarea propriei ființe la a celor din jur și până la o îmbrățișare de grup care i-a entuziasmat pe toți.

Vorbitori, la fereastră!
După ce ne-am așezat, au urmat feed-back-urile din partea participanților. Când i-a venit rândul Andreei, am crezut că nu a fost atentă la exercițiu pentru că feedbackul ei era total nepotrivit. De fapt, ea a pregătit cu Paul legătura către discursul ei. Ne-a vorbit despre feedback și despre cât este de important. Am aflat de regula sandwich-ului: este bine să pui aprecierile la începutul și sfârșitul răspunsului și critica constructivă la mijloc; fereastra Johari a fost un alt subiect abordat de Andreea, ea spunându-ne cum o putem folosi pentru a ne cunoște mai bine și pentru a deveni mai buni în general.

Comunitate. Avem ?
Următorul speech pe ordinea de zi a fost al meu. Le-am vorbit celor prezenți despre cum am simțit lipsa unei comunități la facultate. Forma socială de organizare pe care o experimentez la facultate este cea de grup. Scopul membrilor unei comunități - tocmai ideea care definește acest concept - este atât de variat în cadrul unei facultăți (generalizarea în România fiind perfect valabilă) încât singurul motiv de apartenență este colegialitatea.
Prezentarea mea nu a fost doar o trecere în revistă a unor constatări, a fost o prezentare a unei soluții. Soluția mea se numește TEDtalksUPB și mi-am propus ca prin acest proiect să adun oameni pasionați, să facem schimb de idei și să devenim mai buni. Scopul nostru este să ajungem să ținem fiecare în parte astfel de vizionări de conferințe pentru a populariza TED-urile cât mai mult. (Voi face un post separat în curând și vă voi da mai multe detalii)

Tu ce atragi ?
Dragoș ne-a vorbit despre un subiect foarte drag membrilor comunității Public Speaking: legea atracției. Ne-a dat câteva exemple foarte bune despre cum folosirea adecvată a sistemului activator reticular - o parte a sistemului nervos uman care controlează toate simțurile - ne va aduce foarte multe beneficii în viață. O situație ușor de înțeles este următoarea: gândiți-vă la momentele de dinaintea cumpărării unui lucru sau a unei mașini - chiar și la o simplă ieșire în oraș veți observa că ceea ce urmează să vă luați este folosit de cineva sau găsiți în serialele/filmele vizionate referințe către acel obiect. Pe lângă alte câteva exemple date, Dragoș a făcut și un exercițiu prin care ne-a ghidat în folosirea legii atracției pentru a ajunge cu un pas mai aproape de împlirea dorințelor de Crăciun.

(aș fi scris un titlu dacă nu era un discurs despre limbajul non-verbal)
Cristi a avut cea mai interactivă prezentare a zilei. A folosit un slideshow pe care și el îl vedea prima oară, a făcut cele mai pertinente observații despre limbajul non-verbal și ne-a binedispus cu glume plasate la momentul potrivit. 
În finalul discursului său ne-a implicat și pe noi, cerându-ne să ghicim ce înseamnă unele gesturi pe care el le prezenta. (Credem că am pierdut timpul într-un fel...)

Bravi vorbitori, improvizați!
Ultimul speech, ținut de un membru nou al comunității noastre, a fost un exemplu excelent de improvizație. Tania a dovedit că în calea vorbitului despre pasiuni nu poate sta nimic. Nici măcăr un citat nu foarte bine reținut. A trecut cu mult curaj peste și a încheiat în aplauzele noastre. De la ea am aflat că The Secret i-a schimbat viața și cum încrederea în sine este cea mai bună soluție pentru a atinge potențialul maxim. Ne-a sfătuit să ne urmăm calea pentru a fi cu adevărat împliniți și să avem curaj să ne depășim limitele.

Că să simțiți și mai bine atmosfera, am pus câteva fotografii. Albumul complet este aici.

Răzvan Daba - Coordonatorul PSSG

Paul primește o îmbrățișare pentru exercițiul lui

The Group Hug

Andreea prezentând fereastra Johari

Dragoș vorbind despre Legea Atracției

Cristi folosind o prezentare. Orice prezentare

Tania vorbind despre pasiuni


2 comments:

Paul said...

Multumim pentru poze si pentru review Liviu

Liviu Vasilescu said...

Plăcerea a fost de partea mea.